Grannar är ju knasiga


Haha, jag måste berätta lite om området där jag bor. Jag bor i Blåsut (globen) det är ett ganska fint område och det är ganska vanliga lugna människor som bor här. Inte så mycket ungdommar och så. Utan ett ralativt lugnt område bara liksom. Men min trappuppgång! haha, det är som en dålig film alltså. Det är helt sjukt vilka grannar jag har. Först högst upp bor det en "hård rockare" han har långt hår och är lite läskig. Sen i mitten bor det en kvinna med hennes pappa och hennes barn, sen har dom en hund som heter Frida. Sen mitt emot dom bor en jätte söt lite äldre dam. Nu ska jag berätta hela dramat.. När vi först flyttade hit var dom första vi började prata med grannen med hunden, mest mamma då med kvinnan som bodde där. Dom verkade helt ok och var trevliga. Under den här tiden jobbade mamma jätte mycket och jag gick i skolan så vi hade ingenstans att ha våran hund Smilla på dagarna. Så grannen erbjöd sig att hon kunde ta hand om Smilla på dagarna när vi inte var hemma. Vi tänkte att det går väl bra, eftersom vi praktiskt taget inte hade något annat val för stunden. Men då när vi kom och hämtade Smilla hos henne kom hon alltid med en massa konstiga kommentarer, typ  " - Åh vad Smilla har långa klor, vi var tvungna att klippa dom" eller "  - Hon har verkligen tovig päls eran hund ". Och hon sa det inte på ett bra sätt heller utan verkligen spydigt! Och saken är den att Smilla hade inte ens tovor eller långa klor. Aavisst så kanske hon hade en toca någonstans eller någonting, men det är ju verkligen inte så att vi vanvårdar våran hund. Vi slutade ha Smilla hos henne eftersom mamma fick bättre arbetstider och på det sättet tappade en hel del kontakt också. Sen en dag när jag och mamma skakade loss här hemma i HÖGST 2 min till Dolly Parton kl 15 på förmiddagen springer den där rock killen ner och skriker att vi är dumma i huvudet typ och att vi kan fan inte spela musik nu för att han sover. hahah ärligt, när fan ska man spela musik då? han är nämligen vaken nattetid och för ett jävla oväsen då så det är okej liksom? Sen har vi den här damen i trappen också, hon ör hur gullig som helst! jag kan lova dig att hon skulle aldrig kunna skada en själ. Men dom andra med hunden (frida) och dom har fått för sig att hata den stakars damen och på julen så hällde dom ner janssons frästelse (eller hur det stavas) ner på hennes balkong. Dom lägger högar med soppor utanför hennes dör och i hennes brevlåda. Och det är helt obefogat, hon har aldrig gjort dom något som helst dumt. Och sen har vi skitsnacken som går i trappen också, den är typ som 2 lag mot varandra som håller på att bråka hela tiden. Detta är ju helt sjukt! Jag och mamma har alltid haft en sånn otur med grannarna.. det är verkligen så. Måste bara berätta, när vi bodde i enköping hade vi en helt galen granne som kallades för "psyko micke" han sprang upp till oss stup i kvarten och frågade efter saker. Sen en dag sa han till mamma att han hade en affärsidé som han ville göra med henne. Hans affärsidé var att man skulle hälla ut sköljmedel osv ur förpackningarna och sedan lägga i läsk och sälja till ungarna, för det trodde han att dom skulle tycka vara skit roliga. Undrar ju vad som försigår i folks huvud ibland. 

image14
En till bild från i lördags, där är skorna jag köpte också:).


Kommentarer
Postat av: Pyret

Åååh va snygga skor !!

2008-04-09 @ 17:46:25
URL: http://spegelfobi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0