Upp och ner.

Helllu.
Alltså den här dagen har verkligen varit upp och ner som i en karusell. Dagen började väl inte sådär jätte bra, hände en massa tråkigheter. Men sedan blev det bättre, jag blev på jätte kul humör och hade roligt i skolan också. Sen vände det igen och jag blev lite nedstämd typ men nu känns allt bättre igen. Antar att man har sånna här dagar ibland.

Har verkligen börjat uppmärksamma små saker hos dom i skolan har jag märkt. Blir skit irriterad på allt och alla för att man lägger märke till små saker liksom. Skit jobbigt, inte bara för omgivningen utan för mig också som går och små irriterar mig på folk för då blir jag själv irriterad och vem fan tycker om att gå runt och vara irriterad hela tiden? I dom stunderna vill jag bara skrika på alla och säga att dom ska lämna mig ifred. Men det kan man ju inte heller göra bara sådär på folk för små saker, åh drygt, måste jobba på detta!

Kollade på efterlyst och insider idag. Gud vad irriterad man blir på människor! Vad är det egentligen spm händer med folket? Går och slår ner folk utan annledning och snor dennes protes liksom? Men sist jag kollade tog det ju priset.. när dom hade slagit ner en gammal tant och våltagit henne.. ungdommar! Vad är detta? Får sånt här förekomma? Vad tänker egentligen folk som gör såhär? Dom har ju verkligen 0% moral i kroppen. Men vuxna fungerar inte heller verkar det som, på insider tänkte jag. Dom som hade ett ungdomshem och satt och drack framför barnen som bodde där och tog en massa av pengarna som egentligen skulle vara barnens till sig själva och köpte villor och bilar. Egentligen så tror jag inte "dom kriminella" tänker sig för innan dom gör saker. Jag menar att dom tänker inte att det lilla dom gör som ger don lite pengar eller vad nu är kan förstöra ett helt liv nästan. När jag var mindre så tänkte jag inte alls såhär kommer jag ihåg. Men faktiskt, om man blir mishandlad så kanske det är bara en dum grej som någon gör på fyllan och ångrar sig lite dagen efter men helt har glömt bort det efter en vecka medans den som blev misshandlad går runt och tänker på det, får panik ångest och inte vågar gå ut alls på ett år eller mer. Det är samma sak med dom som springer in i en affär och hotar kassörskan med kniv för att få några tusen lappar. Dom tänker nog inte alls på att den personen dom rånar kan få men för livet.
Jag satt och pratade med mamma om det här. Och på hennes tid så kunde man lämna cykeln olåst utan att ens tveka på att den blev snodd. För då visste man att så gör man inte. Nu kan man ju inte ens lämna en cykel som inte är fast låst i någonting utan att den blir tagen. Och detta är endå inte så många års skillnad. Tänk om lika många år igen? Allvarligt hur kommer det att vara då. Sämre eller bättre? Vad tror ni?

Åh kan fortfarande inte lägga upp några bilder eftersom datorn krashar då. Men ska snart få en ny dator och så ska det bli blider:). Kram!

Kommentarer
Postat av: Pyret

Ja du gumman, värden går bara utför så förmodligen sämmre tills vi totalt utrotat oss själva

2008-04-04 @ 09:29:26
URL: http://spegelfobi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0